Tennislessen

Tennisles van Frank Sommandas?

Mijn naam is Frank en ik geef zo’n 15 jaar tennisles. Ik ben KNLTB gediplomeerd en ik volg nog steeds cursussen om bij te blijven en te blijven leren.
Zo heb ik bij de tennisbond in de loop der jaren diverse applicaties gevolgd: Voetenwerk, Tactiek, Biomechanica, Speltype specifieke Training, Lesgeven aan pubers, TennisKids, rolstoeltennis en nog veel meer.

Wat ik belangrijk vind bij de tennislessen is dat de cursist plezier ervaart, technisch, tactisch en mentaal beter wordt. Jouw conditie wordt automatisch beter, zeker bij een intensieve les. Eigenlijk bij elke les een beetje beter worden (dat is mijn motto), zodat jij ook beter wordt in het spelen van een wedstrijd. Dat kan de competitie zijn maar ook een toss wedstrijd of een ladderwedstrijd. Ik vind dat het geven van lessen, niet alleen tennislessen, maatwerk moet zijn. Ik kijk dus naar iedereen in een groep en ik probeer iedereen te helpen om een betere speler te worden. Een van de mooie aspecten van tennis vind ik het spelelement, je probeert de ander onder druk te zetten, je speelt met een plan.

Ik geef 6 dagen in de week les. De les voor TOSS-leden kost 41 euro. Alles is mogelijk: Je kunt een thema les doen (bijv. alleen backhand of dubbelspel tactiek) of een groepsles, een les of een reeks lessen.

In mijn vrije tijd reis ik graag en tuinieren vind ik ook erg leuk. Ik hoop je snel te zien op de baan.

Sportieve groet,
Frank   (06-24364649)

PS. ik bespan ook rackets (op verzoek met armvriendelijke snaren) voor 22,50 euro. Een nieuwe overgrip kost euro 3,50.